ΔΙΑΔΡΟΜΗ 4: Χαλανδρίτσα-Αυτοκινητοδρόμιο-Κούμανι-Καλούσι

Οδικές συνθήκες

Ο δρόμος είναι ....

Περιγραφή

Στην έξοδο της Χαλανδρίτσας με προορισμό τα Καλάβρυτα, κι ενώ στρίβουμε δεξιά η πινακίδα μας πληροφορεί ότι πάμε για Αυτοκινητοδρόμιο, Βιομηχανική Περιοχή (ΒΙ.ΠΕ.), Βαλμαντούρα, Ελληνικό, Καλούσι.

Στρίβουμε λοιπόν, μηδενίζουμε το κοντέρ και κατηφορίζουμε. Περνάμε μέσα από κατοικημένη περιοχή της Χαλανδρίτσας και στο 0,5 χλμ. η πινακίδα που βρίσκεται κάτω από την καρυδιά μας πληροφορεί:

* Ευθεία ο δρόμος οδηγεί στη Βιομηχανική Περιοχή (μέσω Βασιλικού ή Φαρρών και Ισώματος).

* Αριστερά πηγαίνει προς Ρέντες, Βαλμαντούρα, Ελληνικό, Καλούσι, Χρυσοπηγή, Λακκώματα.

Πάμε αριστερά, περνώντας μέσα από καλλιεργήσιμες εκτάσεις στις οποίες κυριαρχούν τα αμπέλια και τα δημητριακά.

Στο 3ο χλμ. της διαδρομής, βρίσκεστε ήδη στη θέση Ρέντες, όπου πρόκειται να γίνει το Αυτοκινητοδρόμιο. Οι φορείς της Αχαΐας έχουν εξασφαλίσει το χώρο και καταβάλλουν μεγάλη προσπάθεια για να γίνει το έργο.

Προχωρώντας το τοπίο γίνεται ημιορεινό, με αρκετά πουρνάρια αλλά και πλατάνια κατά τόπους.

Στο 5ο χλμ. φτάνουμε στη Βαλμαντούρα με τις ωραίες ταβέρνες.

Ανηφορίζουμε και στα 8,9 χλμ. μπαίνουμε στο Ελληνικό.

Τριάμισι χιλιόμετρα μετά φτάνουμε σε διχάλα:

* Ευθεία πηγαίνει προς το χωριό Κούμανι (παραθεριστικός οικισμός στις παρυφές ενός όμορφου ελατόδασους) και τα χωριά Χρυσοπηγή (από εδώ δρόμος οδηγεί στην Ι. Μ. Χρυσοποδαρίτισσας) και τα Λακκώματα.

* Δεξιά πηγαίνει προς Καλούσι. Στα 14,3 χλμ. της παράκαμψης φτάνουμε στο χωριό που είναι αμφιθεατρικά χτισμένο στην πλαγιά του Ωλενού σε υψόμετρο 880 μέτρα.

Στην έξοδο του χωριού δρόμος δεξιά οδηγεί στο Εκτροφείο Θηραμάτων Καλουσίου. Ελάφια, πέρδικες, φασιανοί εκτρέφονται εδώ για να εξασφαλιστεί η διαιώνισή τους.

Πίσω απ' το χωριό δεσπόζει ο βράχος "Τρανό Λιθάρι", που τον έχουν ανακαλύψει αναρριχητές κι απολαμβάνουν το αγαπημένο τους σπορ.