ΔΙΑΔΡΟΜΗ 1: Πάτρα-Χαλανδρίτσα-Καλάβρυτα

Μήκος

53.100 μέτρα

Οδικές συνθήκες

Ο δρόμος είναι ασφαλτοστρωμένος και σε πολύ καλή κατάσταση.

Περιγραφή

Προορισμός μας ακολουθώντας αυτή τη διαδρομή είναι οι όμορφες περιοχές του Δήμου Φαρρών και κατάληξή μας είναι τα Καλάβρυτα.

Ξεκινάμε από την Πάτρα και μέσω της Ε.Ο. Πατρών-Χαλανδρίτσας-Καλαβρύτων, φτάνουμε στη θέση Κουρλαμπά.

Στο σημείο αυτό - θέση Κουρλαμπά - ας μηδενίσουμε το κοντέρ.

Στρίβουμε λοιπόν αριστερά και ανηφορίζουμε.

Στο 1ο χλμ., δρόμος αριστερά οδηγεί στην Πλατανόβρυση. Προχωράμε ευθεία και δεξιά μας θαυμάζουμε τον κάμπο της περιοχής Φαρρών. Ελιές, αμπέλια και καλλιέργειες δημητριακών κυριαρχούν στην περιοχή.

Η κτηνοτροφία είναι η άλλη κύρια ασχολία των κατοίκων.

Στα 5,7 χλμ. αριστερά μας βλέπουμε το Κέντρο Υγείας Χαλανδρίτσας και αμέσως μετά το γήπεδο στο οποίο γίνεται και η Έκθεση Γεωργικών Μηχανημάτων. Η Χαλανδρίτσα, πράγματι είναι μια όμορφη κωμόπολη και δικαίως αναγορεύθηκε έδρα του Δήμου Φαρρών.

Ο δρόμος περνά μέσα απ' την κωμόπολη, στην έξοδο της οποίας συναντάμε μια όμορφη όαση αναψυχής με νερά και πλατάνια.

Διακόσια μέτρα από εκεί στα 6,9 χλμ. της διαδρομής μας απ΄ του Κουρλαμπά - πινακίδα μας πληροφορεί ότι αριστερά μας βρίσκεται Μυκηναϊκός Οικισμός.

Μετά από 400 μέτρα, στα 7,3 χλμ., έχουμε την ευκαιρία για την πρώτη μας παράκαμψη την οποία περιγράφουμε σε άλλη διαδρομή. Ο δρόμος δεξιά οδηγεί προς Αυτοκινητοδρόμιο (3 χλμ.), Βιομηχανική Περιοχή, Βαλμαντούρα (5 χλμ.), Ελληνικό (9 χλμ.), Καλούσι (15 χλμ.).

Όμως ας συνεχίσουμε ευθεία στο δρόμο μας που οδηγεί προς Καλάβρυτα.

Λίγο έξω από τη Χαλανδρίτσα και στο σημείο που συναντάμε χώρο ανάπαυσης με δυο κιόσκια και μια πέτρινη βρύση, αριστερά δρόμος ανηφορίζει προς Μίραλι (3 χλμ.) και Θωμαίικα. Απ' αυτόν το δρόμο μπορούμε να φτάσουμε ως τη βουνοκορφή Ζουμπάτα (1.342 μέτρα υψόμετρο) αλλά και τη Ρακίτα, έναν απ' τους πιο όμορφους παραθεριστικούς οικισμούς που είναι "πνιγμένοι" στο έλατο.

Ας προχωρήσουμε όμως ευθεία στο δρόμο Πατρών - Χαλανδρίτσας - Καλαβρύτων.

Στα 13,5 χλμ. μπαίνουμε στο ορεινό χωριό Καταρράκτης που όπως είναι ευνόητο δεν του λείπουν τα νερά αλλά ούτε και τα πανύψηλα πλατάνια.

Στα 18 χλμ. έχουμε την ευκαιρία για μια δεύτερη παράκαμψη (προς Λεόντιο, Ρακίτα) την οποία περιγράφουμε σε άλλη διαδρομή.

Συνεχίζουμε λοιπόν ευθεία για να φτάσουμε στην Καλάνιστρα και στον Κάλανο. Από εδώ φεύγει χωματόδρομος δεξιά, που οδηγεί στην Ιερά Μονή Χρυσοποδαρίτισσας. Ρωτήστε τους ντόπιους να σας καθοδηγήσουν.

Μετά τον Κάλανο, μπαίνουμε στο χωριό Πλάτανος και ακολουθούν τα Δενδρά και το Νέο Κομπηγάδι. Σ' όλα τα χωριά, δε λείπουν τα γραφικά καφενεδάκια αλλά και οι ταβέρνες με ντόπιες νοστιμιές.

Στα 28 χλμ., πινακίδα μας πληροφορεί ότι ο δρόμος δεξιά πηγαίνει προς Μίχα (2 χλμ.), Τσαπουρνιά (3 χλμ.). Υπέροχοι παραθεριστικοί οικισμοί κι αυτοί, "πνιγμένοι" μέσα στο έλατο σας προσφέρουν απλόχερα τον καθαρό αέρα και τη συνύπαρξη με τη φύση.

Στα 28,8 χλμ., δρόμος αριστερά οδηγεί προς τη βουνοκορφή του Προφήτη Ηλία (αλλιώς περιοχή Γκέρμπεσι).

Βρισκόμαστε πια στο Δήμο Καλαβρύτων. Μετά από 23 χιλιόμετρα διαδρομής θα φτάσετε στην πόλη των Καλαβρύτων.